niedziela, 11 marca 2012

sernik sobotni ;)

Cześć Dziewczyny!!!

Dziś niedziela...dość też leniwa...jedyna aktywność to zrobienie obiadu ;) tak jak pisałam sobota kojarzy mi się z babcinym ciastem...sernik chodził za mną już od jakiegoś czasu...i wczoraj zrobiłam sernik chałwowy ;)

Przepis banalnie prosty zaczerpnięty z internetu i trochę z modyfikowany przez mnie. 
Może ktoś z was nie zna przepisu a miałby ochotę zrobić ;)

Sernik Chałwowy:



Składniki na spód:
100 g ciastek digestive
40 g masła, roztopionego
jeśli ktoś chce może dodać łyżkę kakao
( ja podpiekam z 10 minut nagrzewając piekarnik )

Ciastka z blendować i dodać roztopione masło –wymieszać po czym rozłożyć na blaszce 
( tortownica średnicy 23cm )

Składniki na masę serową:
80 dag twarogu ( ja używam zawsze takiego w wiaderku )
3/4 szk. cukru
4 jaja
0,5 szk. śmietanki kremówki 36%
2 łyżki mąki ziemniaczanej
300 g chałwy sezamowej – ja użyłam kakaowej – pokruszyć na grubsze kawałki
1 laska wanilii





Twaróg z miksować z cukrem  dodając po kolei jajka miksować powoli i dodać resztę składników- oprócz wanilii i chałwy. Dodać wanilię i chałwę wymieszać łyżką delikatnie i wylać na blaszkę.



Na najniższej półce w piekarniku postawić blaszkę lub inne naczynie z wodą ja na to kładę kratkę i tortownicę. Piekę około godziny w 170 ºC. wystudzam i polewam polewą.
Polewa:
0,5 szk. śmietanki kremówki 36%
150g chałwy

Pokruszoną chałwę rozpuszczamy w śmietance i zagotowujemy. Lekko ostudzamy i polewamy sernik, który chłodzimy ( najlepiej całą noc ) w lodówce



Jak widzicie ja już kalorie nabiłam na dzisiejszy licznik więc wybieram się na spacer cieszyć się słońcem ;)

buziaki!

~~Ola

1 komentarz:

  1. O mamo! Sernik chałwowy! To coś dla mnie bo chałwa moja miłość! Wygląda pysznie! Na pewno wypróbuję :)
    P.S
    Dzięki za odwiedzinki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Jeśli masz pytanie napisz lub dodaj do obserwujących- będzie mi bardzo miło :)